Propozycja promu Dominice- Boszkowo: list do Radnych Gminy
Dzień dobry,
Przypomnę sprawę kanałów- chciałbym by można było je wykorzystać.
Po wizycie w Niemczech i zapoznaniu się z ofertą promów na jeziorze Wannsee (kursują cały rok, co godzinę, do stacji kolei), proponuję to samo wokół Dominic. Dodaję załączniki.
Pozdrawiam,
Adam
Adam
pt., 11 wrz 2020 o 10:50 Adam Fularz <Adam wieczorna.pl> napisał(a):
dziękuję,Pytanie:czy GOSiR wystąpi do PGW z propozycją jaką przesłałem? Redakcja nie ma interesu prawnego, jest to sprawa gminy, redakcja może najwyżej napisać że gmina się stara w PGW Wody Polskie. Inne gminy przygotowały listę działek czy gruntów celem poprawy jakości czy szerokości kanałów.Pozdrawiampt., 11 wrz 2020 o 09:15 Arkadiusz Szymczak napisał(a):Szanowny Panie,
dziękuję za zainteresowanie tematem i Pana spostrzeżenia. Pragnę jednakże poinformować, iż zarządcą kanałów i jezior zlokalizowanych na terenie gminy Włoszakowice jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie i to w ich gestii jest utrzymanie i modernizacja cieków i akwenów.
Z poważaniem
Arkadiusz Szymczak
kierownik Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji
Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji
ul. K. Kurpińskiego 29, 64-140 Włoszakowice
(..)
www: www.gosir.wloszakowice.plPropozycja planu remontu kanałów żeglugowych w Przemęckim Parku Krajobrazowym oraz powiązania w jeden kompleks z jeziorami na terenie gm. Wijewo, Przemęt, Włoszakowice
List do radnych gmin Wijewo, Przemęt, Włoszakowice
Szanowni Państwo,Będąc przez weekend na Mazurach, nie mogłem uwierzyć własnym oczom. Połączenie jezior kanałami w jeden akwen tak rozwinęło turystykę, że kanały są zakorkowane jachtami, łodziami, statkami, płynie się w rzędzie statków. Ten sam rodzaj inwestycji proponuję sfinansować z funduszy PGW Wody Polskie i środków UE w okolicach gm. Wijewo, Przemęt, Włoszakowice..
Proszę o odniesienie się do propozycji niewielkich inwestycji. Akweny w większości już obecnie są połączone, w propozycji idzie mi o takie rozbudowanie ich połączeń, by wytworzyć potencjał dla turystyki wodnej w rodzaju tego spotykanego na Mazurach. Nie będzie to możliwe bez połączenia jezior siecią niewielkich, płytkich i wąskich kanałów.Sądzę że istnieje potencjał dla stworzenia w zachodniej Wielkopolsce małej namiastki Mazur.
Pytania redakcji:Czy możliwe jest połączenie poprzez rozbudowę obecnych kajakowych, zarośniętych i zamulonych połączeń wodnych i zastąpienia ich kanałem nieznacznie tylko poszerzonym i pogłębionym dla jachtów i żaglówek dla jezior:
Sieć kanałów i dróg wodnych Pojezierza Przemęckiego
SIEĆ A:
Kanał PrzemęckiJezioro Przemęckie Dużejezioro RadomierskieJezioro OlejnickieJezioro GórskieJezioro OsłonińskieJezioro WieleńskieJezioro TrzytoniowekanałJezioro BreńskiekanałJezioro BiałeJezioro Miałkiekanał Jezioro Linciuszkanał Jezioro BrzeźniekanałJezioro Zapowiednik
SIEĆ B:
Kanał BłotnickiJezioro BoszkowskiekanałJezioro BuckiekanałJezioro DominickiekanałJezioro Krzewce
Po wizycie na Mazurach w ten weekend podnoszę temat korzyści wypływających dla rozwoju turystyki poprzez wzajemne połączenie siecią kanałów żeglugowych dla jachtów i żaglówek- obecnych akwenów w gminach Przemęckiego Parku Krajobrazowego.
Jak wynika z mapy, akweny te są obecnie już połączone, ale nie wiadomo, czy droga wodna jest należycie oznakowana, należycie utrzymana, pogłębiona i czy jest przejezdna dla jachtów. Wiele jezior nie jest dobrze połączonych mimo że wymaga to kanałów o głębokości nieznacznie tylko większej niż obecnie by znacznie rozbudować potencjał dla turystyki wodnej w regionie Parku Krajobrazowego.
Pozdrawiam
Adam Fularzekonomistaul. Dolina Zielona 24a, 65-154 Ziel. Góra
--
Komentarze
Prześlij komentarz