Po posiedzeniu senackiej komisji d/s klimatu: redakcja apeluje o zmiany

 do Prezydium Senatu

Prośba- festiwal fejknjusów na posiedzeniu senackiej komisji

Szanowni Państwo, Jak my, jako media, mamy się czuć na posiedzeniu senackiej komisji gdy: podawane jako fakty o rzekomych kosztach różnych technologii okazują się nieprawdziwe i zupełnie odwrotne niż przedstawiają to inne żródła? Skorygować tego nie można bo mimo iż prowadzący ten spektakl zarzeka się że wszystkich zapisanych- dopuści do głosu- to to nie następuje? Przedstawia się jako obrońca wolności słowa, wygłasza przemowę na temat cenzury i niedawaniu głosu, odmawianiu prawa do zabrania głosu co oczywiście potępia jako praktykę jego politycznej konkurencji- po czym robi po 40 czy 50 minutach- dokładnie tak samo, czyli odmawia mi osobiście prawa głosu bym mógł skorygować, czy domagać się sprostowania jakichś informacji co do których są przedstawione zupełnie odwrotnie niż podaje to część źródeł? 

Na owej komisji d/s Klimatu próbowano przekonać mnie do konieczności demontażu torowisk tramwajowych celem wprowadzenia w ich miejsce elektrycznych autobusów (jednakże w ostatnich dekadach kilkadziesiąt miast w Europie i na świecie zrobiło dokładnie odwrotnie, por. https://duckduckgo.com/?q=light+rail+new+systems&ia=web a dane z rynku pokazują że skutkuje to większym udziałem transportu zbiorowego w rynku niż w przypadku autobusów).

Próbowano mnie przekonać do idei budowy śródmiejskich autostrad poprzez zastępowanie kanałów, dróg wodnych, czy śródmiejskich stacji kolei i sieci kolejowych (jak w Gliwicach, gdzie dworzec wąskotorowy Gliwice Śródmieście zastąpiła droga szybkiego ruchu)- drogami szybkiego ruchu dla samochodów. Przekonywał mnie do tego szef komisji samorządu terytorialnego. Nie mogąc mu odpowiedzieć, ironicznie zaklaskałem (jako jedyny) gdy skończył. W Seulu podobną śródmiejską autostradę zdemontowano, oddając mieszkańcom śródmiejską rzekę.

Proszę o większą styczność z faktami. Ja miałem wrażenie uczestnictwa w festiwalu fejków. Dane i statystyki- miałem wrażenie że nie były wiarygodne. 

Pozdrawiam,
Adam Fularz

Polish News Agency

Dolina Zielona 24a

65-154 Zielona Góra

  1. W stolicy Korei Południowej zakończono demontaż legendarnej estakady Ahyeon. Była symbolem przemiany miasta w samochodową metropolię. Dziś Seul próbuje zmienić twarz. Na miejscu estakady powstanie ulica tylko dla autobusów. „Nieprzerwana przyjemność z jazdy"
  2. Władze miasta wpadły ostatnio na nowy pomysł, który z pewnością spodoba się wielu mieszkańcom oraz turystom odwiedzającym ten kraj. Chodzi dokładnie o wyłączoną z użytkowania już autostradę. Jeden z jej odcinków zostanie zamieniony w kilometrową, bogatą w zieleń ścieżkę dla pieszych.
  3. Po koniec lat 50-tych zdecydowano się na budowę na odcinku ponad 5 kilometrów szerokiej autostrady miejskiej, w formie estakady. Po jej ukończeniu w latach 70-tych przedstawiano ją jako pozytywny przykład modernizacji kraju.

Komentarze

Popularne posty