Propozycja budowy kanału i uruchomienia usługi turystyki wodnej w gminie Buk


-- 
Propozycja budowy kanału i uruchomienia usługi turystyki wodnej w gminie Buk 

do 
Pan Burmistrz Paweł Adam 
Adres urzędu: ul. Ratuszowa 1 64-320 Buk

Do Szanownych Państwa Radnych Gminy


Szanowni Państwo,
Wydaję gazetę Poznańska.pl .

Jako ekonomista proponuję zmiany. Turystyka mogłaby się rozwinąć dzięki tej inwestycji. Powstałaby sieć kanałów i mini- śluz dla małych żaglówek. Rocznie budowanoby ok. 100 metrów małych kanałów. Skoro gmina buduje drogi dla samochodów, nie stoi na przeszkodzie by uzupełnić sieć dróg wodnych gminy.

Jako ekonomista zaproponuję inwestycję w sieć dróg wodnych dla promu i żaglówek. Gmina ma nieco jezior w okolicy. Ekonomiści są w stanie oszacować popyt na jeziora i kanały przez porównanie cen noclegów czy cen nieruchomości. Państwa gmina w tej kwestii niespecjalnie dobrze się rozwija w zestawieniu np. z Mazurami. Moim zdaniem brakuje wody dla żeglugi jachtami, brakuje akwenów dla turystyki. One są, ale jakby nieco porozdzielane.

Dodanoby linię promową oraz kanał na trasie z przystani przy linii kolei. Prom kursowałby do: Niepruszewo ul. Poznańska, Niepruszewo druga przystań ul. Wiśniowa, Więckowice, Zborowo, Cieśle, i dowoziłby podróżnych do okolic dworca kolejowego miejscowości Otusz. Perspektywicznie w ciągu do 10 lat, owym kanałem mogłyby kursować statki wycieczkowe z dworca kolei w Otuszu do Niepruszewa i na tutejsze pojezierze. Statki mogłyby mieć znaczenie dla sieci transportu publicznego, ale to wymaga zastosowania nowoczesnych, szybkich śluz na trasie. Taka linia żeglugi mogłaby kursować w sezonie letnim stale w 3 dni w tygodniu (piątki, soboty, niedziele). Być może obejdzie się bez śluz na trasie, wówczas taka linia mogłaby nawet kursować niemalże stale, prawie całorocznie. 

Po stronie niemieckiej całorocznie kursuje prom na jednym z jezior. 
Składam wniosek i pytanie o możliwość techniczną uruchomienia produktu turystycznego w  Otuszu w relacji Niepruszewo ul. Poznańska, Niepruszewo druga przystań ul. Wiśniowa, Więckowice przez Zborowo i Cieśle wzorowanego na promie F10 na jeziorze Wannsee. Proponuję by linię uruchamiać sukcesywnie. przedłużając jej trasę o kolejne przystanie- aż do Waliszewa i Imiołek w ciagu kolejnych 10 lat.

Jaka jest opinia UMiG do propozycji ustalenia technicznych możliwości:
1. wykopania "Kanału Niepruszewskiego" dla turystyki wodnej rozkładowej, w kierunku dworca kolei z mostem pod A2, którego szkic propozycji przebiegu dołączam, w terminie do 2030.
- uruchomienia na tak powstałej infrastrukturze usług dowozu promami pasażerskimi na przesiadki na kolej, które zmieniłoby nazwę na gminne centrum przesiadkowe "Otusz Port"  wraz z nabrzeżem promowym.

Oferowanoby niemal całoroczne promy z tego gminnego centrum przesiadkowego Otusz Port w relacji do sieci przystani promowych:
  • Niepruszewo ul. Poznańska, Niepruszewo druga przystań ul. Wiśniowa, Więckowice, Zborowo, Cieśle
Promy objęte byłyby wspólną taryfą przewozową z usługami Kolei Wielkopolskich i kartą PESTKA. 
Proszę o odpowiedź, wówczas podam więcej informacji na temat proponowanego zakresu inwestycji w infrastrukturę. Dodaję schematy i szkice. 
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Polish News Agency

--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Komentarze