Stanowisko władz miasta Poznania w kwestii zmian polityki transportowej
przesyłam otrzymane stanowisko władz miasta Poznania w kwestii zmian polityki transportowej:
poniżej odpowiedź Łukasza Dondajewskiego, Miejskiego Inżyniera Ruchu:
"Od wielu lat Miasto realizuje wiele działań zmierzających do zmniejszenia ilości pojazdów wjeżdżających do Centrum Miasta.
Wdrożono Strefy Płatnego Parkowania (od lipca także Śródmiejska), liczne preferencje dla transportu zbiorowego (wydzielone torowiska, BUS pasy z dodatkowym dopuszczeniem wybranych form transportu np. rowery, pojazdy elektryczne), wyznaczane są ciągi rowerowe, a także strefy zamieszkania (np. ul. Św. Marcin) lub wyłączone z ruchu z ewentualnym dostępem rowerzystów, mieszkańców, dostawców itp. (Stary Rynek i uliczki przyległe oraz ulice Półwiejska i Kwiatowa).
Podejmowane są dalsze działania dot. poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania (Wilda, Łazarz) oraz rozważane są inne możliwości zniechęcenia kierowców do wjazdu do Centrum Miasta, przy jednoczesnym zwiększeniu udziału preferowanych form transportu (w szczególności zbiorowego, rowerowego lub elektrycznego)."
Wdrożono Strefy Płatnego Parkowania (od lipca także Śródmiejska), liczne preferencje dla transportu zbiorowego (wydzielone torowiska, BUS pasy z dodatkowym dopuszczeniem wybranych form transportu np. rowery, pojazdy elektryczne), wyznaczane są ciągi rowerowe, a także strefy zamieszkania (np. ul. Św. Marcin) lub wyłączone z ruchu z ewentualnym dostępem rowerzystów, mieszkańców, dostawców itp. (Stary Rynek i uliczki przyległe oraz ulice Półwiejska i Kwiatowa).
Podejmowane są dalsze działania dot. poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania (Wilda, Łazarz) oraz rozważane są inne możliwości zniechęcenia kierowców do wjazdu do Centrum Miasta, przy jednoczesnym zwiększeniu udziału preferowanych form transportu (w szczególności zbiorowego, rowerowego lub elektrycznego)."
Z wyrazami szacunku
Daria Kulczewska
stanowisko ds. współpracy z mediami
Urząd Miasta Poznania
Komentarze
Prześlij komentarz