Wniosek do PR w sprawie p. Burmistrza miasta Pniewy- w sprawie decyzji burmistrza o likwidacji linii kolejowej

Do Prokuratury Rejonowej Szamotuły

Szanowni Państwo, 

Przesyłam skargę na działanie Burmistrza miasta Pniewy.  Mężczyzna został opisany jako dokonujący usiłowania likwidacji linii kolejowej. Wzywam Sąd do podjęcia decyzji o wygaszeniu mandatów Radnych Miasta i mandatu Burmistrza Miasta Pniewy. Wzywam Sąd do wyznaczenia zakazu pełnienia funkcji kierowniczych przez tego mężczyznę. 

Pozdrawiam 
Adam Fularz Redakcja Www.poznańska.pl


---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz na s. wieczorna.pl>
Data: środa, 25 września 2019
Temat: Pytania prasowe do Burmistrza miasta Pniewy w sprawie decyzji burmistrza o likwidacji linii kolejowej
Do: urzad na s. pniewy.wlkp.pl


do Sz. P. Burmistrza miasta Pniewy

Drogi Panie, 
w związku z  rozmową telefoniczną w sprawie wywiadu, proszę o odpowiedzi na pytania:

1. dlaczego zdecydował się Pan "przeciąć" szlak korytarza kolei Gorzów- Poznań uniemożliwiając tym samym jej odtworzenie w przyszłości?

2. Czy Pana działania są celowe, aby nie dopuścić do obudowy korytarza kolejowego z Gorzowa do Poznania najkrótszą trasą, jak chcą Pana przeciwnicy? 

3. Czy jest Pan przeciwny kolei? Czy chce Pan aby ludność podróżowała w Pana regionie samochodami osobowymi? 

4. Czy prawdą jest że i wcześniej był Pan przeciwny pomysłowi ożywienia linii kolejowej do miasta Pniewy i był Pan pasywny, gdy inne samorządy i inny społecznicy w okolicy podnosili temat naprawy tej linii kolejowej dla kursujących co 30 minut w szczycie autobusów szynowych, tak jak na odtworzonej ze zniszczeń trasie do Wągrowca? 

5. Dlaczego i z jakich powodów dąży Pan do ostatecznego zniszczenia infrastruktury systemu transportu zbiorowego pomiędzy stolicą WIelkopolski a północną częścią woj. lubuskiego? Jak Pan widzi transport zbiorowy w regionie bez tejże linii kolejowej?

6. Co ma Pan do powiedzenia osobom które chcą aby zapłacił Pan ze swoich środków prywatnych odszkodowania za swoje decyzje i zbierają się w sprawie pozwu zbiorowego do sądu, w sprawie przeciwko Pana decyzjom?


Pozdrawiam
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze