Odwołanie do Radnych miasta i gm. Kórnik w sprawie negatywnej decyzji komisji dot. połączenia Bnina i Kórnika siecią tramwaju wodnego

Odwołanie do Radnych miasta i gm. Kórnik w sprawie negatywnej decyzji komisji
Wniosek w sprawie przygotowania planu poszerzenia i pogłębienia Głuszynki na dystansie 500- 600 metrów od mostu na ul. Śremskiej do jez. Kórnickiego 
Projekt "Kórnickie Mazury"

Urząd Miasta i Gminy Kórnik
Niepodległości 1, 62-035 Kórnik
-- 
Szanowni Państwo,

W trakcie dzisiejszej dyskusji w ramach komisji zarzuciłem że obecnie miasto Kórnik nie wykorzystuje transportu wodnego, że jest to kompletnie zmarginalizowane i zapomniane- w znaczeniu że zapomniano o żegludze śródlądowej. Zaproponowałem jeden produkt turystyczny- podróż statkiem w cenie biletu do zamku. Zaproponowałem aby w pierwszym etapie wykorzystać bliskość Bnina i Kórnika i spiąć tą małą aglomerację często kursującym tramwajem wodnym. Obsługiwałby on zarówno mieszkańców- tych np. bezpłatnie=- jak i turystów, jako płatna atrakcja w cenie biletu na zamek.  

Zaproponowałem by stworzyć aglomerację Kórnik- Bnin w której główną osią transportu byłby tramwaj wodny- który łączyłby centra Bnina i Kórnika. Mimo że jest to 500-600 metrów przebudowy Głuszynki pod kanał dla żeglugi sugerowano że są to jakieś 1-2 miliardy (sic!) i że moje pomysły to abstrakcja, mimo że skutecznei doprowadziłem do realizacji wielu podobnych inwestycji. Zaręczam że prace ziemne by uzyskać 50-70 cm zanurzenia w kanale i 2-3 metry szerokości dla galaru wodnego- maleńkiego stateczku to nie są miliardy PLN. Istotnie nie byłem w tym miejscu, dla mnie obecne parametry techniczne nie są przeszkodą dla tego by taką usługe wdrożyć w przyszłości. 

Po dyskusji w ramach komisji- proponuje by - bez budowy śluzy czy dodania mechanizmu zwodzenia do mostu- wykonać jedynie poszerzenie czy pogłębienie Głuszynki do mostu przy ul. Śremskiej na dystansie 500 metrów, może 600 metrów, wraz z budową jednej przystani. Państwo Radni się pytali o koszty i o to czy ów kanał zwiedzałem. Nie,, nie zwiedzałem go, przyzwyczajony do tego że nie ma to sensu w momencie gdy brak jest pewności czy ktokolwiek przychyli się do pomysłu. Jak do tej pory decyzja komisji była negatywna, zarzucano że nic nie wniosłem i że były to te same materiały które juz przekazano Radnym. W odpowiedzi na krytyke przygotowałem wariant minimum- tylko łączący Bnin i Kórnik, na ustawiczne narzekania Radnych oo rzekomych astronomicznych kosztach tego wg nich abstrakcyjnego pomysłu. Plik jest w załączniku, pokazuje on 

Jakakolwiek przebudowa Głuszynki pod kursy statków turystycznych powinna wyeksponować roślinność, szatę roślinną, bez niszczenia ostoi przyrody etc. Poniżej podaję nakłady na remont dużych kanałów dla bardzo dużych statków pasażerskich, można sobie wyrobić pogląd na temat nakłaów koniecznych w gm,. Kórnik, o co mnie pytano. 
Pozdrawiam

Adam Fularz
ekonomista
www.poznańska.pl
ul. Dolina Zielona 24a, 65-154 Ziel. Góra


Przykład działań inwestycyjnych na terenie Mazur:

"Projekt „Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy „Guzianka II" i remontem śluzy „Guzianka I"/ Etap II B - przebudowa i umocnienie 5 kanałów na szlaku od Mikołajek do Giżycka" obejmuje pięć odrębnych zadań:

  • Przebudowę i umocnienie Kanału Tałckiego - łączącego jezioro Tałtowisko z jeziorem Tałty. Przebudowa obejmie 1,6 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie Kanału Mioduńskiego - łączącego jeziora Kotek i Szymon. Przebudowa obejmie 1,92 km kanału.
  • Przebudowę  i umocnienie Kanału Grunwaldzkiego - łączącego jeziora Kotek i Tałtowisko. Przebudowa obejmie 0,47 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie Kanału Szymońskiego - łączącego Jezioro Szymon z Jeziorem Szymoneckim stanowiącym zatokę Jeziora Jagodne. Najdłuższy kanał mazurski na szlaku od Mikołajek do Giżycka. Przebudowa obejmie 2,36 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie części Kanału Łuczańskiego/Giżyckiego - łączącego jeziora Niegocin i Kisajno. Kanał zlokalizowany jest w zachodniej części Giżycka. Prace remontowe obejmą 2,13 km.

Inwestycje są niezbędne ze względu na silną degradację i zły stan techniczny ubezpieczeń brzegowych kanałów łączących jeziora oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego. Ograniczona jest też drożność niektórych odcinków kanałów i jezior spowodowanych złym stanem technicznym urządzeń i budowli inżynierskich (śluzy, mostów, kładek itp.).

Dzięki inwestycji na pięciu kanałach zostanie zmodernizowanych w sumie 8,5 km kluczowych szlaków wodnych od Mikołajek do Giżycka.

Wartość całego projektu to ponad 150 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 98 mln zł, wkład własny Gospodarstwa Wody Polskie to 48 mln zł, a budżetu państwa 17,5 mln zł."

wg https://mazury24.eu/aktualnosci/ruszaja-remonty-kanalow-mazurskich-utrudnien-dla-zeglugi-nie-bedzie,12200



pt., 18 gru 2020 o 09:01 Ewelina Domagała <inwestycje@kornik.pl> napisał(a):

Dzień dobry,

W załączniku przesyłam Panu odpowiedź na propozycję planu remontu kanałów żeglugowych.

Z poważaniem

--
Ewelina Domagała
Wydział Inwestycji
tel. 618 170 411, wew. 685
inwestycje@kornik.pl

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, (zwanego dalej RODO) informuje Pana/Panią, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto i Gmina Kórnik, reprezentowane przez Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik, Pl. Niepodległości 1 62-035 Kórnik.
Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO: w celu rozpatrzenia przesłanej korespondencji.
Posiada Pan/Pani w szczególności prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania.
W sprawach związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować pod adresem abi@umig.kornik.pl.
W celu zapoznania się z całym obowiązkiem informacyjnym proszę odwiedzić naszą stronę: https://bip.kornik.pl/kornikm/bip/ochrona-danych-osobowych.html.

--

Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 46 §3 kpa, w przypadku doręczenia pisma za pomocą środków komunikacji elektronicznej, doręczenie jest skuteczne, jeżeli w terminie 7 dni od dnia wysłania pisma organ administracji publicznej otrzyma potwierdzenie otrzymania pisma. W razie nieotrzymania takiego potwierdzenia pismo zostanie wysłane za potwierdzeniem odbioru za pośrednictwem Poczty Polskiej.



Komentarze