Do UW: Wniosek o wprowadzenie zarządu komisarycznego w mieście Kalisz (łac. Calisia) w Wielkopolsce
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu al. Niepodległości 16/18
Zielona Góra, 27.5.2020
do Pana Prezesa RM
za pośrednictwem Wojewody Wielkopolskiego
dotyczy: Wniosek o wprowadzenie zarządu komisarycznego w mieście Kalisz (łac. Calisia) w Wielkopolsce
Po śmierci skejtera na skateparku w Kaliszu do redakcji zgłosiły się osoby wskazujące na szereg patologii. Po pierwsze- infrastruktura była zbyt skąpa- jeden skejtpark zamiast co najmniej kilku, jak np. w moim mieście o niemal tej samej wielkości. Mimo kilku skateparków wczoraj u mnie koło domu był tłok i planowana jest budowa 5. czy 6 z rzędu.
Prowadzę niewielką agencję prasową i owe miasto od jakiegoś czasu było wskazywane jako apogeum patologizacji. Na podstawie zebranych danych w wywiadach wnoszę o zarząd komisaryczny. Przypomnę że ustanawiany jest on gdy jednostka administracji samorządowej nie rokuje na szybką poprawę i jest nieskuteczna w wykonywaniu zadań publicznych. Oceniam że ze względu na stopień zaawansowania patologii, konieczne są bardzo drastyczne działania z zewnątrz.
Dołączam uzasadnienie i opis:
Redakcja czasopisma Merkuriusz Polski
Wzywamy (ja jako ekonomista, oraz osoby przerażone sytuacją w tym mieście, które informowały redakcję o skali zubożenia kapitału społecznego) władze publiczne Rzeczpospoitej Polskiej do:
- wprowadzenia zarządu komisarycznego w mieście, powołania sztabu specjalistów z zakresu ekonomiki miast, ekonomiki regionów, ekonomistów, socjologów, do pomocy zarządowi komisarycznemu.
Kalisz jest od dawna uważany za najstarsze miasto w Polsce, które zostało wymienione przez Ptolemeusza w II wieku naszej ery (jako Calisia), ale roszczenie jest teraz podważane przez niektórych badaczy. Lokalizacja wymienionych przez Ptolemeusza miejscowości pozwala stwierdzić że Kalisz położony na terytorium plemienia lub państwa plemiennego Diduni w krainie etnograficznej nazwanej Magna Germania, ale współczesne analizy pokazują że Tacyt Germanami określił ludy mieszkające w lasach i używające włóczni jako narzędzi walki. Kalisz jest wymieniony około roku 150 AD- jeśli poprawnie jest utożsamiony z miastem Calisia, polis Didunów zamieszkujących ówczesną krainę etnograficzną określoną jako Magna Germania. W etnografii do Wandalów zaliczano także lud Diduni. Kalisz, wymieniony przez aleksandryjskiego geografa Klaudiusza Ptolemeusza, jest więc jednym z pierwszych udokumentowanych i źródłowo udowodnionych miast w obszarze dzisiejszej Polski, jeśli ta identyfikacja jest poprawna. Znajduje się do dziś w okolicy wiele artefaktów z czasów rzymskich, co wskazuje, że mógł to być jeden z przystanków rzymskich karawan zmierzających do wybrzeży Morza Bałtyckiego.
Uzasadnienie
Redakcja oparła się jedynie na opiniach ustnych osób które przebywały w Kaliszu bądż znają miasto Kalisz w zestawieniu z innymi miastami w których mieszkały.
Do redakcji dotarły także informacje o danych statystycznych, wskazujących na zanik życia społecznego, zanik więzi międzyludzkich wywołanych rekordową w skali kontynentu skalą zaniku transportu zbiorowego. Wokół miasta zlikwidowano podmiejskie linie kolejowe (szer. toru 1000 mm) ze stacji Kalisz Wąsk. do miast: Turek, Zbiersk, wsi Russów, ze Skalmierzyc do wsi Kucharki, Głoski etc. Miasto ma ofertę transportu zbiorowego na poziomie miast afrykańskich, i w zasadzie nie ma oferty kolei podmiejskiej.
Wszelkie prawie przestrzenie wspólne zajęto pod potrzeby motoryzacji indywidualnej. Jej, co podkreślam- absolutnie rekordowy w skali całego kontynentu rozwój spowodował skrajną patologizację życia publicznego. Doszło do sytuacji w której mieszkańcy, by skorzystać z przestrzeni wspólnych, wyjeżdżają do miast okolicznych. W mieście Kalisz doszło do atomizacji więzi międzyludzkich. Przypomnę że jest to jedno z pierwszych miast kraju, i było ono wzmiankowane jako mające tylko 6 mieszkańców w początkach naszej ery. Za kroniką węgiersko- polską:
Badania dowodzą skrajnie negatywnego wpływu ekonomicznych efektów zewnętrznych motoryzacji indywidualnej na poziom relacji społecznych i kapitału społecznego. W mieście Kalisz, ogólnopolskiej stolicy motoryzacji indywidualnej, te wszystkie efekty wystąpiły w skali rekordowej na całym kontynencie.
Wzywamy do rozpoznania stanu klęski kapitału społecznego, kapitału więzi międzyludzkich w mieście Kalisz. Jest to możliwe do odczytania ze statystyk np. ilości pojazów na 1000 mieszkańców, w zestawieniu z wieloletnimi, szeroko znanymi badaniami na temat negatywnych skutków tak drastycznej polityki transportowej. Prowadzi ona do zaniku kapitału społecznego, a w takiej skali jak w Kaliszu- oceniam że do tego zaniku już doszło.
Śmierć skejtera na skateparku jest tylko przelaną już czarą goryczy, wisienką na torcie patologii. Na torcie patomiasta, które jest spatologizowane w skali rekordowej na kontynencie. Jeśliby zdolność zmian wypływała z wewnątrz tej społeczności, już do nich doszłoby. Tak się nie stało. Potrzebne są drastycznie silne bodźce zewnętrzne.
Wzywam władze publiczne Rzeczpospolitej Polskiej do wprowadzenia zarządu komisarycznego w patomieście Kalisz. Wzywam do rozpoznania stanu klęski infrastruktury społecznej w tym mieście. Wzywam nowopowołany zarząd komisaryczny do przeprowadzenia bezwzględnych reform infrastruktury miękkiej i infrastruktury społecznej miasta, celem porzywrócenia równowagi w kapitałe społecznym, infrastrukturze miękkiej miasta.
Opisy ustnie zgłoszone redakcji
opr. Adam Fularz na podstawie opinii ustnych zebanych w wywiadach oraz na podstawie danych statystycznych dot. ilości pojazdów na 1000 mieszk. w miastach Polski
--
--
ogłasza iż ze względu na statystyczną korelację szeregu zaobserowanych patologii, miasto:
Kalisz (łac. Calisia)
otrzymuje tytuł:
Patomiasta, miasta patologii
w skali kontynentu europejskiego
- wprowadzenia zarządu komisarycznego w mieście, powołania sztabu specjalistów z zakresu ekonomiki miast, ekonomiki regionów, ekonomistów, socjologów, do pomocy zarządowi komisarycznemu.
Kalisz jest od dawna uważany za najstarsze miasto w Polsce, które zostało wymienione przez Ptolemeusza w II wieku naszej ery (jako Calisia), ale roszczenie jest teraz podważane przez niektórych badaczy. Lokalizacja wymienionych przez Ptolemeusza miejscowości pozwala stwierdzić że Kalisz położony na terytorium plemienia lub państwa plemiennego Diduni w krainie etnograficznej nazwanej Magna Germania, ale współczesne analizy pokazują że Tacyt Germanami określił ludy mieszkające w lasach i używające włóczni jako narzędzi walki. Kalisz jest wymieniony około roku 150 AD- jeśli poprawnie jest utożsamiony z miastem Calisia, polis Didunów zamieszkujących ówczesną krainę etnograficzną określoną jako Magna Germania. W etnografii do Wandalów zaliczano także lud Diduni. Kalisz, wymieniony przez aleksandryjskiego geografa Klaudiusza Ptolemeusza, jest więc jednym z pierwszych udokumentowanych i źródłowo udowodnionych miast w obszarze dzisiejszej Polski, jeśli ta identyfikacja jest poprawna. Znajduje się do dziś w okolicy wiele artefaktów z czasów rzymskich, co wskazuje, że mógł to być jeden z przystanków rzymskich karawan zmierzających do wybrzeży Morza Bałtyckiego.
Uzasadnienie
Redakcja oparła się jedynie na opiniach ustnych osób które przebywały w Kaliszu bądż znają miasto Kalisz w zestawieniu z innymi miastami w których mieszkały.
Do redakcji dotarły także informacje o danych statystycznych, wskazujących na zanik życia społecznego, zanik więzi międzyludzkich wywołanych rekordową w skali kontynentu skalą zaniku transportu zbiorowego. Wokół miasta zlikwidowano podmiejskie linie kolejowe (szer. toru 1000 mm) ze stacji Kalisz Wąsk. do miast: Turek, Zbiersk, wsi Russów, ze Skalmierzyc do wsi Kucharki, Głoski etc. Miasto ma ofertę transportu zbiorowego na poziomie miast afrykańskich, i w zasadzie nie ma oferty kolei podmiejskiej.
Wszelkie prawie przestrzenie wspólne zajęto pod potrzeby motoryzacji indywidualnej. Jej, co podkreślam- absolutnie rekordowy w skali całego kontynentu rozwój spowodował skrajną patologizację życia publicznego. Doszło do sytuacji w której mieszkańcy, by skorzystać z przestrzeni wspólnych, wyjeżdżają do miast okolicznych. W mieście Kalisz doszło do atomizacji więzi międzyludzkich. Przypomnę że jest to jedno z pierwszych miast kraju, i było ono wzmiankowane jako mające tylko 6 mieszkańców w początkach naszej ery. Za kroniką węgiersko- polską:
Badania dowodzą skrajnie negatywnego wpływu ekonomicznych efektów zewnętrznych motoryzacji indywidualnej na poziom relacji społecznych i kapitału społecznego. W mieście Kalisz, ogólnopolskiej stolicy motoryz
Wzywamy do rozpoznania stanu klęski kapitału społecznego, kapitału więzi międzyludzkich w mieście Kalisz. Jest to możliwe do odczytania ze statystyk np. ilości pojazów na 1000 mieszkańców, w zestawieniu z wieloletnimi, szeroko znanymi badaniami na temat negatywnych skutków tak drastycznej polityki transportowej. Prowadzi ona do zaniku kapitału społecznego, a w takiej skali jak w Kaliszu- oceniam że do tego zaniku już doszło.
Śmierć skejtera na skateparku jest tylko przelaną już czarą goryczy, wisienką na torcie patologii. Na torcie patomiasta, które jest spatologizowane w skali rekordowej na kontynencie. Jeśliby zdolność zmian wypływała z wewnątrz tej społeczności, już do nich doszłoby. Tak się nie stało. Potrzebne są drastycznie silne bodźce zewnętrzne.
Wzywam władze publiczne Rzeczpospolitej Polskiej do wprowadzenia zarządu komisarycznego w patomieście Kalisz. Wzywam do rozpoznania stanu klęski infrastruktury społecznej w tym mieście. Wzywam nowopowołany zarząd komisaryczny do przeprowadzenia bezwzględnych reform infrastruktury miękkiej i infrastruktury społecznej miasta, celem porzywrócenia równowagi w kapitałe społecznym, infrastrukturze miękkiej miasta.
Opisy ustnie zgłoszone redakcji
- Opisywano mi jak lokalna ludność opuscza miasto na weekend, by skorzystać z pubów czy barów w miastach okolicznych, gdzie mimo mniejszej liczby ludności zachował się kapitał społeczny i istnieje infrastruktura kontaktów międzyludzkich.
- W Kaliszu dominuje "mentalność wiejska" mimo że jest on miastem.
- Kalisz to Radom Europy
- Mentaność wiejsko- rolnicza
- Proste cele życiowe, brak alternatywnych dróg życiowych
- Nawet nie proste cele życiowe, ale bardzo przeciętne
- Wąskie patrzenie na świat
- W "Biedronkach" lokalni rolnicy pilnują czy w Biedronkach sprzedają polskie warzywa i owoce sprawdząc kody pochodzenia produktów na skrzynkach z rzekomo polskimi płodami- co podano jako przykład organiczenia "lokalny
ch ambicji" czy tez jako przykład dążeń lokalnych ambicji.
opr. Adam Fularz na podstawie opinii ustnych zebanych w wywiadach oraz na podstawie danych statystycznych dot. ilości pojazdów na 1000 mieszk. w miastach Polski
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Komentarze
Prześlij komentarz