Pytania o dodanie nowej 6. linii w sieci Poznańskiej Kolei Metropolitalnej

Pytania o dodanie nowej linii o numerze PKM 24 w sieci Poznańskiej Kolei Metropolitalnej

Do:

Biuro Stowarzyszenia Metropolia Poznań
ul. Kościelna 37
60 - 537 Poznań


Pełnomocnik Zarządu ds. Poznańskiej Kolei Metropolitalnej:
Bogdan Frąckowiak

Szanowni Państwo,
Co Państwo sądzą o propozycji rozbicia aglomeracyjnych relacji przewozowych Kolei Wielkopolskich w sposób uwzględniający ciążenie potoków pasażerskich do Poznania? Obecnie sieć Kolei Wielkopolskich niekoniecznie oferuje atrakcyjne destynacje podróży. Proponuję, by przekierować pociągi z kierunku Jarocin do Miłosławia i Wrześni- do Poznania, zamiast do Gniezna jako stacji końcowej. Pociągi z Jarocina przez Orzechowo, Miłosław, Książno, Chwalibogowo zmieniałyby kierunek jazdy na dworcu we Wrześni, i kontynuowały wzdłuż linii PKM 2 w kierunku Poznania. Byłby to wariant linii PKM 2 o numerze PKM 6. Tak samo relacja z Poznania przez Wrześnię do Gniezna mogłaby nosić numer PKM 7 i być wariantem linii PKM 2. Niemniej zaproponowałem inne oznaczenie, inny numer linii, ponieważ na odcinku Września- Poznań relacja ta pomijałaby przystanki pośrednie by nadrobić wydłużony czas jazdy.
 
Do sieci PKM dodanoby kolejne nowe przystanki kolejowe w ramach linii PKM 6: 
  • Chwalibogowo 
  • Książno 
  • Miłosław 
  • Orzechowo 
  • Żerków 
  • Radlin Wielkopolski 
Co Państwo sądzą o takiej propozycji? Czy są Państwo skłonni negocjować takie zmiany w ofercie przewozowej Kolei Wielkopolskich od kolejnego rozkładu jazdy? Skorzystaliby z tego także mieszkańcy Jarocina zyskując dodatkowe połączenia w relacji Jarocin- Poznań, co prawda z nieznacznie dłuższym niż normalnie czasem przejazdu. Nowe 7 par połączeń na trasie Września Poznań oraz Jarocin- Poznań potrafi pomóc stworzyć takt co 30 minut czy też cykl co 30 minut w szczycie na trasie Września -Poznań i Jarocin- Poznań. 

W relacji Jarocin - Radlin - Żerków - Orzechowo - Miłosław - Książno- Chwalibogowo - Września - Poznań, czas podróży ze zmianą kierunku wyniósłby około 1 godzinę 13 minut. Myślę że przy niewielkiej liczbie połączeń z Jarocina do Poznania- podróżni wybiorą także połączenia przez Miłosław, Wrześnię i Orzechowo. Nadłożą co prawda ok. 13 minut czasu podróży ale zyskają dodatkowych kilka par połączeń do Poznania.
-- 
Pozdrawiam

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze